Informes motivats

EVALUACION

El 13 de gener de 2007 es va publicar al BOE el Reial decret 2/2007, pel qual es modifica el Reial decret 1432/2003, de 21 de novembre, pel qual es regula l’emissió d’informes motivats vinculants per a l’Administració tributària en matèria d’R+D+I. Aquest Reial decret habilita el CDTI com a òrgan competent per emetre informes motivats vinculants dels projectes que financi(*).

Aquests informes faciliten a les empreses una seguretat jurídica més gran a l’hora de deduir-se per les despeses en recerca, desenvolupament i innovació tecnològica incorregudes en els projectes avalats pel CDTI. Així, el CDTI compleix la doble funció de finançar un projecte i d’acreditar-lo per accedir a les deduccions fiscals per activitats d’R+D+I.

El CDTI emetrà un informe motivat vinculant en el qual se certifica el contingut ex ante en activitats d’R+D+I, tal com es defineix a la Llei de l’impost sobre societats, així com la coherència de les despeses pressupostades per a la realització de les activitats d’R+D+I previstes en aquell.

S’ha de realitzar un únic informe per a tota la durada del projecte. En el cas dels projectes en cooperació, cal emetre un informe per cadascun dels socis del consorci.

En virtut de l’Ordre ECC/2326/2015, de 30 d’octubre, la sol·licitud d’aquests informes s’ha de tramitar electrònicament. L’empresa ha d’efectuar aquesta sol·licitud a través de la seva àrea privada a la seu electrònica del CDTI. Aquesta Ordre suposa l’adaptació d’aquest procediment a les novetats i millores que ofereix la tramitació electrònica per a les empreses.

El termini màxim per a l’emissió d’aquests informes és de 3 mesos, i l’efecte del silenci serà negatiu, d’acord amb el que disposa el Reial decret 1432/2003, de 21 de novembre.

(*) L’emissió dels informes motivats no és aplicable a les línies de finançament que no estan incloses en el concepte d’R+D+I definit a la Llei de l’impost de societats.