Estructura organitzativa
Órgans rectors
Segons l’article 4 del Reial decret 1406/1986 de 6 de juny, pel que s’aprova el Reglament del Centre per al Desenvolupament Tecnològic Industrial (text consolidat - última modificació d’11 de febrer de 2012), els ÒRGANS RECTORS són:
- Consell d’Administració
- President/a/a
- Director/a General
Al capítol II del Reial decret esmentat hi ha una descripció detallada de les competències i el funcionament dels òrgans rectors del CDTI.
Consell d'Administració
El Consell d'Administració del CDTI està integrat ACTUALMENT (dades a 29/11/2021) per:
- El càrrec de President/a ho ocupa actualment la Secretària General d'Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, Teresa Riesgo. El seu nomenament i cessament es realitzaran mitjançant Reial decret a proposta del Ministre/a de Ciència, Innovació i Universitats, prèvia deliberació del Consell de Ministres.
- El Director/a General del CDTI, que forma part del personal del CDTI i és nomenat/a, a proposta del President/a i una vegada sentit el Consell d'Administració, pel Ministre/a de Ciència, Innovació i Universitats i exerceix les facultats que el Consell li determini i li delegui.
- Deu vocals, el nomenament de les quals i cessament es realitzen mitjançant ordre del Ministre/a de Ciència, Innovació i Universitats.
El secretari/a de el Consell d'Administració és la persona que ocupa a cada moment el càrrec de Secretari/a General del CDTI.
Comitè de direcció
José Moisés Martín Carretero és Llicenciat en Economia per la Universitat Autònoma de Madrid i ha cursat programes de Postgrau en Finances en el IE Business School, Anàlisi Econòmica en la UNED i Relacions Econòmiques Internacionals en el CEPADE de la Universitat Politècnica de Madrid, a més d'un Diploma en Estratègia Digital en INSEAD i una altra formació complementària amb diversos cursos en l'Harvard Kennedy School of Government-IESE i la London School of Economics.
Fins al seu nomenament com a Director General del CDTI, ha ocupat des de 2014 la posició de Director i Soci de la consultora Xarxa2Xarxa i compta amb més de 25 anys d'experiència professional en els sectors públic i privat.
Anteriorment, ha actuat com a membre del Consell Assessor d'Assumptes Econòmics del Ministeri d'Economia i del Consell Assessor de l'Alt Comissionat d'Espanya Nació Emprenedora, del grup d'experts “Els 100 de COTEC” de la Fundació COTEC per a la Innovació i del Consell Assessor de l'Institut Hermes sobre humanisme digital.
Entre 2016 i 2024, ha exercit com a professor d'economia i emprenedoria tecnològica a la Universitat Camilo José Cela.
En 2012, va ser nomenat Assessor Econòmic de l'Ambaixada de Corea del Sud a Espanya i, entre 2008 a 2012, ha estat Cap del Departament de Cooperació Multilateral en l'Agència Espanyola de Cooperació Internacional per al Desenvolupament (AECID), responsable del Fons per a la Promoció del Desenvolupament (FONPRODE), membre del Comitè del Fons per a la Internacionalització de l'Empresa (FIEM) i membre del Consell d'Administració de l'empresa pública P4R-Espanya Expansió Exterior.
Ha estat ponent convidat de forma regular en diferents programes de postgrau i ha escrit nombrosos informes, articles i capítols de llibres sobre capital de risc, política d'innovació i economia digital. És autor dels llibres “Espanya 2030, Governar el Futur” (Deusto 2016) i “El Futur de la Prosperitat” (Ariel 2022).
Javier Pérez és llicenciat en Dret per la Universitat Autònoma de Madrid, màster en Comunitats Europees per ICADE, DEA en Dret Internacional Públic per la UNED i màster en Assessoria Jurídica d’Empreses per l’Institut d’Empresa.
Fins al seu nomenament com a secretari general ocupava un lloc de tècnic en el Departament de Capitalització d’Empreses Tecnològiques, adscrit a la Direcció Economicofinancera del CDTI Innovació, on es responsabilitzava de l’àmbit jurídic del Programa de Capital Risc desenvolupat pel Centre a través de la societat Innvierte Economía Sostenible SICC, SME, SA (Innvierte).
Anteriorment va treballar a la SOCIETAT ESTATAL DE PARTICIPACIONS INDUSTRIALS (SEPI) com a director adjunt d’Assessoria Jurídica i vicesecretari del Consell.
Abans de la SEPI, havia prestat els seus serveis durant més de 20 anys en el Departament d’Assessoria Jurídica del CDTI. Durant aquesta etapa professional, també va exercir de secretari del Patronat de la Fundació per a la Recerca, Desenvolupament i Aplicació de Materials Compostos (FIDAMC).
Mª Pilar Carrato és llicenciada en Empresarials pel Col·legi Universitari d'Estudis Financers (CUNEF). Ha realitzat diversos cursos d'especialització financera en l'Institut d'empresa (Cash Management), el Fons Monetari Internacional (Public Financial Management), el Banc d'Espanya (Gestió i Mesurament del Risc Operacional; Valoració d'empreses; Recuperació del Crèdit i la Llei Concursal) i l'INAP (Planificació Estratègica i Adreça Pública).
Inicia la seva trajectòria professional com a analista financera del Banc d'Espanya. Desenvolupa la seva carrera en el sector privat en diverses institucions financeres al llarg de tretze anys, ocupant diversos llocs, entre ells el de Cap del Departament de Sales-Trading Internacional de les SVB del BCH i de Fortis Bank. Compagina la seva activitat professional amb l'activitat docent en centres de reconegut prestigi com el IEB, CEF o IEF.
Posteriorment accedeix per oposició al Cos Superior d'Interventors i Auditors de l'Estat. Comença la seva trajectòria dins del sector públic en l'Institut de Comptabilitat i Auditoria de Comptes (ICAC), inicialment en la Sotsdirecció de Control Tècnic per després exercir el càrrec de Secretària General d'aquest Organisme durant aproximadament sis anys. Continua la seva trajectòria en el sector públic com a Directora d'Equips d'Auditoria de la Divisió de Control de Fons Comunitaris en l'ONA (IGAE), incorporant-se al CDTI al novembre de 2018 com a responsable de l'Adreça Economicofinancera.
Carlos de la Creu és Enginyer Industrial per la Universitat Politècnica de Madrid, Màster en Adreça d'empreses “MBA Internacional” per l'Escola de Negocis i ha realitzat un curs de Capital de risc impartit per l'Institut d'Estudis Borsaris (IEB) i un altre d'Anàlisi Sectorial i Posicionament Competitiu d'empreses impartit per DBK.
Va començar la seva trajectòria professional en 1987 com a becari en el Laboratori Central Oficial d'Electrotècnia -LCOE- i posteriorment com a Enginyer de Projectes en CLH -antiga CAMPSA- Des de 1990 forma part de la plantilla del CDTI, primer com a Tècnic del Departament de Tecnologies de la Producció, després com a cap de diversos departaments i Director d'Avaluació de Societat de la Informació, Energia i Indústria i en l'actualitat és el Director d'Avaluació Tècnica.
Ha estat membre del Comitè Executiu de l'Aliança per la Recerca Energètica (ALINNE); membre de Comitès d'Avaluació de diferents programes del Pla Estatal de R+D+I gestionats pel Ministeri d'Economia i Competitivitat; membre de Comitès d'Avaluació d'altres actuacions relacionades amb el finançament de la R+D+I: INVEST in SPAIN, OEPM; membre i jurat en diversos premis per a emprenedors i reconeixement d'empreses de base tecnològica: ANCES, IDEPA, CEEI d'Astúries, INDRA, LA CAIXA, MADRI+D, Xarxa OTRI de la UCM, FUNDACIÓ VODAFONE; membre del Consell d'Administració de l'empresa Enginyeria i Serveis Aeroespacials, S.A. (INSA) i ha col·laborat en diferents grups de treball del Pla Estatal de R+D+i i amb l'Observatori de Prospectiva Tecnològica i Industrial (OPTI).
Juan Antonio Tébar Chumillas és Enginyer Aeronàutic per la Universitat Politècnica de Madrid (UPM), Màster en Adreça Internacional d'empreses per la UPM, postgrau en Desenvolupament Directiu per l'Institut d'Estudis Superiors de l'Empresa (IESE), postgrau en Adreça d'Assumptes Públics pel Centre d'Innovació del Dret - Universitat Pontifícia de Cometes i programa d'Innovació Estratègica d'ESADE.
Va començar la seva trajectòria professional en 1998 com a becari en la Càtedra d'Aeronaus de l'Escola Tècnica Superior d'Enginyers Aeronàutics de la UPM, i posteriorment com a Enginyer de disseny en la Divisió de Transport Militar d'EADS -antiga CASA- per al programa A400M. Des de 2008 forma part de la plantilla del CDTI, primer com a Tècnic del Departament de Programa Marco, després com a Cap del Departament de Programa Marco i posteriorment com a Cap de la Divisió de Programes Europeus.
És membre de la Delegació Espanyola en el Comitè Estratègic del Programa H2020, representant espanyol en el grup d'Estats Membres de l'Institut Europeu d'Innovació i Tecnologia (EIT), membre de la delegació espanyola en el Grup Intergovernamental d'Airbus i membre del Consell d'Administració d'ENSA (Equips Nuclears, S.A.).
María Vega Gil Díaz és llicenciada en Ciències Econòmiques i Empresarials per la Universitat del País Basc.
Ha realitzat cursos d’Enginyeria Financera impartits per la Fundació UNED i de Capital Risc per l’Institut d’Estudis Fiscals (IEB).
Va començar la seva trajectòria professional el 1988 com a becària de la Fundación Universidad-Empresa, i va desenvolupar la seva activitat a ARGENTARIA dins del departament d’auditoria. Posteriorment va ser analista de riscos a EXTEBANDES, banc estranger filial del Banco Exterior de España.
Des del 1991 forma part de la plantilla del CDTI com a tècnica dins del Departament d’Avaluació Financera. Des del 2007 com a cap del Departament d’Avaluació Financera, i posteriorment, com a cap del Departament de Finançament i Inversions.
En l’actualitat és directora de Certificació i Compra Pública Innovadora i membre del consell d’ENISA.
Organigrama
Plantilla
La professionalitat, la vocació de servei públic i la proximitat, són algunes de les principals característiques de l'equip humà que configura el CDTI; més de 350 professionals compromesos amb la missió, visió i valors del Centre, amb un alt grau de qualificació i especialització professional. El 100% de la plantilla són empleats públics, personal laboral al servei de l'Administració General de l'Estat, i el 88% estan sota contractació indefinida.
Nota: dades a 31 de desembre de 2022
Oficines CDTI - SOST internacionals
El gruix de la infraestructura del CDTI es troba a Madrid, si bé compta amb una xarxa exterior formada per:
- Una oficina a Brussel·les (CDTI-SOST, Spanish Office for Science and Technology)
- Una oficina al Japó ubicada a l’ambaixada d’Espanya a Tòquio (SBTO, Spain Business and Technology Office)
- Vuit representacions ubicades, respectivament, a les oficines econòmiques i comercials de l’ambaixada d’Espanya a Xangai (Xina) i a Washington (EUA), a l’ambaixada d’Espanya a Nova Delhi (Índia) i en dependències d’organismes homòlegs a Corea, Marroc, Mèxic, Xile i Brasil en virtut dels acords de col·laboració subscrits a aquest efecte.
Altres seccions d'interès
Qui som
El CDTI-I.P.I. és una Entitat Pública Empresarial, dependent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats, que promou la innovació i el desenvolupament tecnològic de les empreses espanyoles.
Valors organitzatius
La missió, la visió i els valors del CDTI són els elements que l'identifiquen, ja que defineixen per què i per a què existeix i quins propòsits són els que ho fan possible.