José Miguel Bermúdez, CEO de bound4blue: “El CDTI Innovació ha contribuït al nostre desenvolupament com a empresa” 

L'empresa bound4blue s'ha posicionat com una pime molt innovadora en el sector del transport naval. En aquests últims 10 anys ha experimentat un gran creixement i en el seu desenvolupament empresarial ha comptat amb nombrosos inversors com el CDTI Innovació, en aquest cas a través de la iniciativa de coinversión del programa Innvierte

Foto José Miguel Minguez -CEO de bound4blue
Aquesta tecnologia produeix set vegades més sustentació que un ala d'avió convencional

Fa dues dècades, tres enginyers aeronàutics amb un esperit visionari van decidir constituir una companyia per abordar l'important impacte que el transport marítim té en el medi ambient. En 2022, el sector del transport marítim va contribuir amb un 3% a les emissions globals de diòxid de carboni (CO2), la qual cosa emfatitza la necessitat crítica d'aportar solucions sostenibles sense comprometre la rendibilitat.

Si la veritat és que en aquests últims anys s'han adoptat mesures en l'àmbit internacional per reduir l'alt consum de combustible i les emissions de la indústria naviliera, encara queden molts desafiaments que afrontar davant l'ingent volum de transport marítim a tot el món.   

L'experiència en aerodinàmica de José Miguel Bermúdez, CEO i un dels fundadors de bound4blue, ha estat essencial a l'hora de dissenyar i desenvolupar un sistema de veles de succió que propulsen, per mitjà del vent, diferents tipus d'embarcacions. A més, funciona de forma autònoma com una solució clau en mà per a armadors i navilieres que cerquen reduir els costos de combustible i les emissions contaminants.

Aquest sistema, denominat eSAIL®, ja s'ha instal·lat en tres bucs i bound4blue ha signat acords addicionals amb altres armadors com Marubeni Corporation, Louis Dreyfus Company i Odfjell per instal·lar-ho en les seves flotes.  

 

Futura instalación de cuatro eSAILs

 

Futura instal·lació de quatre eSAILs de 26 metros d'altura per a un buc de transport de suc noliejat per Louis Dreyfus Company (LDC)

 

“El panorama actual, explica José Miguel Bermúdez, es complica encara més perquè el combustible constitueix la despesa operativa més alt per als armadors, que suposa, aproximadament, el 60 % dels seus costos. En conseqüència, existeix una necessitat urgent d'aportar solucions que no solament s'alineïn amb els objectius de sostenibilitat, sinó que també garanteixin la viabilitat econòmica dels armadors i operadors. La intersecció de la responsabilitat ambiental i les consideracions financeres subratlla la complexitat dels desafiaments que el nostre projecte pretén superar”.

 

Futura instalación de tres eSAILs de 22 metros

 

Futura instal·lació de quatre eSAILs de 22 metros d'altura en un buc quimiquero (tanquero) propietat d'Odfjell Tankers

 

Aposta innovadora

 

El sistema eSAIL® es basa en l'ús d'un perfil aerodinàmic de gran espessor dotat d'un sistema de succió intel·ligent per augmentar la seva eficiència de propulsió. Aquesta tecnologia produeix set vegades més sustentació que un ala d'avió convencional.  

“D'altra banda, l'enfocament d'instal·lar veles modernes per co-propulsar vaixells ha estat tot un desafiament per a aquesta empresa. La integració d'aquestes veles no és senzilla ja que la grandària de cadascuna pot aconseguir els 36 metros d'altura”. En tot aquest procés volgués destacar el suport que hem tingut del sector naval i, sobretot, d'organismes com el CDTI Innovació que, gràcies al seu assessorament i finançament, hem pogut seguir millorant el nostre objectiu, seguir invertint en R+D i, d'aquesta forma, poder contribuir positivament a lluitar contra el canvi climàtic”.

 

Futura instalación de tres eSAILS

 

Futura instal·lació de tres eSAILs de 22 metros d'altura en un ro-ro noliejat per Airbus del propietari Louis Dreyfus Armateurs

 

Expansió empresarial


Amb oficines a Cantàbria, Barcelona i Singapur, i una plantilla integrada per més de 40 empleats, bound4blue es troba actualment en un període d'expansió per consolidar la seva presència en mercats com l'europeu i asiàtic.   

“En els propers anys continuarem invertint en recerca i desenvolupament per perfeccionar les nostres solucions de propulsió per vent en diversos segments de vaixells amb l'objectiu de fer-les més eficients i accessibles. D'altra banda, també ampliarem la capacitat de producció per satisfer la demanda del mercat amb els nostres socis actuals i potencials, especialment en regions on actualment no operem”.

“A més, recolzarem aquest creixement i expansió mitjançant la contractació i capacitació de personal especialitzat en àrees com a enginyeria mecànica i de control, producció, vendes i servei postvenda”.

 

CDTI Innovació

El CDTI Innovació és l'Agència de Finançament de la Innovació del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats que promou la innovació i el desenvolupament tecnològic de les empreses espanyoles, canalitzant les sol·licituds de finançament i suport als projectes de R+D+I d'entitats espanyoles en els àmbits estatal i internacional. Contribuïm a la millora del nivell tecnològic de les empreses espanyoles i impulsem i, amb una xarxa internacional amb cobertura de 51 països, acompanyem la participació espanyola en programes internacionals de cooperació tecnològica i la transferència internacional de la seva tecnologia empresarial. El CDTI també recolza la creació i consolidació d'empreses de base tecnològica a Espanya.
 
El Centre per al Desenvolupament Tecnològic i la Innovació, I.P.I. (CDTI) és una entitat pública depenent del Ministeri de Ciència, Innovació i Universitats.

 

Més informació:

Oficina de Premsa
prensa@cdti.es
91-581.55.00

En Internet
Lloc web: www.cdti.es
En Linkedin: https://www.linkedin.com/company/29815
En X: https://twitter.com/cdti_innovacion
En Youtube: https://www.youtube.com/user/cdtioficial