José Miguel Bermúdez, CEO de bound4blue: “O CDTI Innovación contribuíu ao noso desenvolvemento como empresa” 

A empresa bound4blue situouse como unha peme moi innovadora no sector do transporte naval. Nestes últimos 10 anos experimentou un gran crecemento e no seu desenvolvemento empresarial ha contado con numerosos investidores como o CDTI Innovación, neste caso a través da iniciativa de coinversión do programa Innvierte

Foto José Miguel Minguez -CEO de bound4blue
Esta tecnoloxía produce sete veces máis sustentación que unha á de avión convencional

Hai dúas décadas, tres enxeñeiros aeronáuticos cun espírito visionario decidiron constituír unha compañía para abordar o importante impacto que o transporte marítimo ten no medioambiente. En 2022, o sector do transporte marítimo contribuíu cun 3% ás emisións globais de dióxido de carbono (CO2), o que salienta a necesidade crítica de achegar solucións sustentables sen comprometer a rendibilidade.

Aínda que é verdade que nestes últimos anos adoptáronse medidas no ámbito internacional para reducir o alto consumo de combustible e as emisións da industria naviera, aínda quedan moitos desafíos que afrontar ante o inxente volume de transporte marítimo en todo o mundo.   

A experiencia en aerodinámica de José Miguel Bermúdez, CEO e un dos fundadores de bound4blue, foi esencial á hora de deseñar e desenvolver un sistema de velas de succión que propulsan, por medio do vento, diferentes tipos de embarcacións. Ademais, funciona de forma autónoma como unha solución chave en man para armadores e navieras que buscan reducir os custos de combustible e as emisións contaminantes.

Este sistema, denominado eSAIL®, xa se instalou en tres buques e bound4blue asinou acordos adicionais con outros armadores como Marubeni Corporation, Louis Dreyfus Company e Odfjell para instalalo nas súas frotas.  

 

Futura instalación de cuatro eSAILs

 

Futura instalación de catro eSAILs de 26 metros de altura para un buque de transporte de zume fretado por Louis Dreyfus Company (LDC)

 

“O panorama actual, explica José Miguel Bermúdez, complícase aínda máis porque o combustible constitúe o gasto operativo máis alto para os armadores, que supón, aproximadamente, o 60 % dos seus custos. En consecuencia, existe unha necesidade apremiante de achegar solucións que non só se aliñen cos obxectivos de sustentabilidade, senón que tamén garantan a viabilidade económica dos armadores e operadores. A intersección da responsabilidade ambiental e as consideracións financeiras subliña a complexidade dos desafíos que o noso proxecto pretende superar”.

 

Futura instalación de tres eSAILs de 22 metros

 

Futura instalación de catro eSAILs de 22 metros de altura nun buque quimiquero (tanquero) propiedade de Odfjell Tankers

 

Aposta innovadora

 

O sistema eSAIL® baséase no uso dun perfil aerodinámico de gran espesor dotado dun sistema de succión intelixente para aumentar a súa eficiencia de propulsión. Esta tecnoloxía produce sete veces máis sustentación que unha á de avión convencional.  

“Por outra banda, o enfoque de instalar veas modernas para co-propulsar barcos foi todo un desafío para esta empresa. A integración destas velas non é sinxela xa que o tamaño de cada unha pode alcanzar os 36 metros de altura”. En todo este proceso quixese destacar o apoio que tivemos do sector naval e, sobre todo, de organismos como o CDTI Innovación que, grazas ao seu asesoramento e financiamento, puidemos seguir mellorando o noso obxectivo, seguir investindo en I+D e, desta forma, poder contribuír positivamente a loitar contra o cambio climático”.

 

Futura instalación de tres eSAILS

 

Futura instalación de tres eSAILs de 22 metros de altura nun ro-ro fretado por Airbus do propietario Louis Dreyfus Armateurs

 

Expansión empresarial


Con oficinas en Cantabria, Barcelona e Singapura, e un persoal integrado por máis de 40 empregados, bound4blue atópase actualmente nun período de expansión para consolidar a súa presenza en mercados como o europeo e asiático.   

“Nos próximos anos continuaremos investindo en investigación e desenvolvemento para perfeccionar as nosas solucións de propulsión por vento en varios segmentos de barcos co obxectivo de facelas máis eficientes e accesibles. Doutra banda, tamén ampliaremos a capacidade de produción para satisfacer a demanda do mercado cos nosos socios actuais e potenciais, especialmente en rexións onde actualmente non operamos”.

“Ademais, apoiaremos este crecemento e expansión mediante a contratación e capacitación de persoal especializado en áreas como enxeñaría mecánica e de control, produción, vendas e servizo postventa”.

 

CDTI Innovación

O CDTI Innovación é a Axencia de Financiamento da Innovación do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades que promove a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico das empresas españolas, canalizando as solicitudes de financiamento e apoio aos proxectos de I+D+i de entidades españolas nos ámbitos estatal e internacional. Contribuímos á mellora do nivel tecnolóxico das empresas españolas e impulsamos e, cunha rede internacional con cobertura de 51 países, acompañamos a participación española en programas internacionais de cooperación tecnolóxica e a transferencia internacional da súa tecnoloxía empresarial. O CDTI tamén apoia a creación e consolidación de empresas de base tecnolóxica en España.
 
O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación, E.P.E. (CDTI) é unha entidade pública dependente do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

 

Máis información:

Oficina de Prensa
prensa@cdti.es
91-581.55.00

En Internet
Sitio web: www.cdti.es
En Linkedin: https://www.linkedin.com/company/29815
En X: https://twitter.com/CDTI_innovacion
En Youtube: https://www.youtube.com/user/cdtioficial