El 13 de Xuño de 2017 o Parlamento Europeo aprobou a creación de CURMÁ-Partnership on Research and Innovation in the Mediterranean Area, unha nova iniciativa en investigación e innovación na área mediterránea que xorde para desenvolver as solucións necesarias para unha xestión máis sustentable dos sistemas de auga, agricultura e cadea agroalimentaria. A través de proxectos de I+D en cooperación, CURMÁ ten como obxectivo desenvolver capacidades de investigación e innovación e desenvolver coñecementos e solucións innovadoras comúns para sistemas agroalimentarios e de subministración de auga na área mediterránea para facelos sustentables, en liña cos Obxectivos de Desenvolvemento Sustentable da axenda da ONU 2030 (SDGs).
El Programa PRIMA conta ata a data con 19 países comprometidos coa iniciativa:
- Argelia, Jordania, Líbano, Egipto, Croacia, Chipre, Francia, Marruecos, Alemania, Grecia, Israel, Italia, Luxemburgo, Malta, Portugal, Eslovenia, España, Túnez y Turquía se han convertido formalmente en Estados participantes de PRIMA.
En a web da iniciativa: http://prima-med.org/ xa se publicou o Plan de Traballo Anual de 2024 (AWP 2024), así como os documentos de referencia para a preparación de propostas.
O proceso de convocatoria consta de dúas etapas e dunha avaliación centralizada pola Fundación PRIMA. O orzamento total estimado para a Sección 1 é de 27,9M € (desde a UE) e para a Sección 2 é de 32M € (desde os países).
As convocatorias 2024 requiren consorcios de polo menos 4 socios (entidades legais independentes) que cumprirán os seguintes requisitos:
- Estar baseados en polo menos 3 países diferentes.
- Dous (2) deles deben estar en MPC (Mediterranean Partner Country): Alxeria, Exipto, Xordania, Israel, Líbano, Marrocos, Tunes e Turquía. Os dous poden estar no mesmo MPC ou en diferentes.
- Polo menos un país membro da Unión Europea (e de CURMÁ): Croacia, Chipre, Francia, Alemaña, Grecia, Italia, Luxemburgo, Malta, Portugal, España e Eslovenia.
De novo en 2024 o CDTI, E.P.E. terá un papel activo nas seccións 1, 2 e 3 do AWP:
SECCIÓN 1
Acciones e actividades (Accións de Investigación e Innovación (RIA), e Acciones de Innovación (IA), tal como defínense nos Anexos Xerais de H2020) organizadas, administradas e financiadas pola Fundación PRIMA. Hai 4 áreas temáticas (cada unha cun topic ou liña de investigación, dúas no caso de NEXUS) dentro da Sección 1 e o seu procedemento de solicitude provisional será en dúas etapas:
Etapa 1:
- Fecha límite de presentación Etapa 1: 2-abril-2024.
- Resultados da avaliación da Etapa 1 dispoñibles: 27-xuño-2024.
Etapa 2: (só dispoñible para as propostas seleccionadas na Etapa 1)
- Fecha límite de presentación Etapa 2: 24-setembro-2024.
- Resultados da avaliación da Etapa 2 dispoñibles: 2-decembro-2024.
Punto nacional de contacto no CDTI da Sección 1:
O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación (CDTI) ofrece asesoramento na preparación de propostas a pesar de que na sección 1 o financiamento vén da Comisión Europea.
Marta Conde Vidal
Dirección de Programas Europeos, Espazo e Retornos Tecnolóxicos - H2020
marta.conde@cdti.es
(+34) 91 581 55 62
SECCIÓN 2
Actividades (Actividades de Investigación e Innovación (RIA) baseadas en normas nacionais) seleccionadas a partir de convocatorias de propostas abertas e competitivas transnacionales, organizadas pola Fundación PRIMA e financiadas polos organismos nacionais de financiamento dos países participantes. En España nesta sección participan dúas axencias financiadoras: a Axencia Estatal da Investigación financiará os Organismos de Investigación e o CDTI poderá financiar ás entidades empresariais coas condicións dos Proxectos de I+D de Cooperación Tecnológica Internacional.
As empresas que desexen obter financiamento do CDTI para o seu proxecto PRIMA, deberán presentar a súa solicitude tamén a través da sede electrónica do CDTI, ademais de enviala á Fundación PRIMA.
Na sección 2 hai unha única convocatoria que cobre tres áreas temáticas con 3 topics ou liñas de investigación e o procedemento de solicitude provisional será tamén en dúas etapas:
Etapa 1:
- Fecha límite de presentación Etapa 1: 4-abril-2024.
- Fecha límite para a presentación de solicitudes no CDTI*: 12 abril de 2024
- Resultados da avaliación da Etapa 1 dispoñibles: 1-xullo-2024.
Etapa 2: (só para as propostas seleccionadas na Etapa 1):
- Fecha límite de presentación Etapa 2: 26-setembro-2024 (tanto en CURMÁ como no CDTI).
- Resultados da avaliación da Etapa 2 dispoñibles: 13-decembro-2024.
*IMPORTANTE: Aquelas empresas españolas que participen na Sección 2 de CURMÁ deberán presentar, ademais da súa solicitude internacional na web PRIMA, unha solicitude de Proxecto de Cooperación Tecnolóxica Internacional na Sede Electrónica do CDTI (denominada PRI) de face a que o CDTI poida determinar a súa elixibilidade para recibir financiamento. Ademais da este solicitude, será necesario achegar a documentación presentada ao Secretariado PRIMA na solicitude internacional. Para poder cumprir o calendario de elixibilidade de CURMÁ, esta solicitude, na Sede Electrónica do CDTI, xunto á documentación requirida, deberá estar presentada para o 12 de abril de 2024.
Punto nacional de contacto no CDTI da Sección 2:
José Manuel Durán
Departamento de Acción Tecnolóxica Exterior
josemanuel.duran@cdti.es
(+212) 666 172 151
Francisco Sánchez
Departamento de Acción Tecnolóxica Exterior
francisco.sanchez@cdti.es
(+34)91 581 04 89
Punto nacional de contacto na Axencia Estatal de Investigación (AEI) da Sección 2:
Justyna Chojnacka
prima@aei.gob.es
(+34) 91 603 87 28
SECCIÓN 3
Durante o ano 2024, o CDTI contribuíu ás PSIAs (Participating States Initiated Activities) do programa PRIMA financiando 220 proxectos de I+D en tecnoloxías aliñadas coas áreas temáticas da iniciativa PRIMA, por un importe desembolsado de 27.577.695,70€. As actividades mencionadas atópanse reflectidas no Annual Work Plan 2024 da Fundación PRIMA baixo o epígrafe É-2024-1.