Política antifraude do CDTI

politica antifraude

O CDTI E.P.E., para xestionar eficaz e eficientemente os fondos europeos asignados, constituirá, impulsará e promoverá todas aquelas medidas que considere oportunas para evitar calquera práctica fraudulenta no uso dos fondos públicos, tal e como se recolle no Plan Antifraude do CDTI.

O CDTI comprométese ao máis alto nivel a loitar contra a fraude tal e como se recolle na Declaración Institucional contra a fraude.

Neste sentido, indícanse as principais medidas que se levaron a cabo e que están estruturadas ao redor dos elementos crave do ciclo contra a fraude1:

Prevención:

  • Compromiso da dirección do Centro na loita contra a fraude.
  • Compromiso dos empregados. Código ético e de conduta.
  • Protocolo de actuación ante conflito de interese.
  • Avaliación do risco de fraude e alarmas de control interno.
  • Formación continua na loita contra a fraude.
  • Comunicación permanente para fomentar unha cultura antifraude e reforzar a contorna de control.
  • Vixilancia e revisión de actuacións.

Detección:

  • Alarmas de control ante situacións indicativas de irregularidade ou fraude.
  • Canle interna de información a través do cal se pode informar de calquera sospeita sobre irregularidades ou fraude nas axudas públicas concedidas polo CDTI.
  • Consulta de denuncia a través do cal se pode realizar o seguimento dunha denuncia, introducindo o contrasinal fornecido no momento de enviar o formulario da denuncia.

Corrección, persecución e sanción:

  • Comité Antifraude, responsable de definir e aplicar a política antifraude do CDTI nos diferentes ámbitos do Centro.
  • Protocolo de actuación ante sospeita de fraude.

O CDTI, desde o ano 2016, conta cun Comité Antifraude (CAF) que actúa de forma transversal para reforzar a loita contra a fraude.

O CDTI E.P.E. colabora tanto con organismos públicos como a Intervención Xeral da Administración do Estado (IGAE), entidades privadas, Comunidades Autónomas, Oficina Europea de Loita contra a Fraude (OLAF), Servizo Nacional de Coordinación Antifraude (SNCA), así como con cidadáns de forma particular, para evitar o mal uso dos fondos públicos que xestiona e garantir que se destinen á finalidade para a que foi consignados.

O CDTI convida a toda a sociedade a colaborar para instaurar a cultura antifraude e unha contorna de control o máis efectivo posible.

1O termo «fraude» utilízase para describir unha gran variedade de comportamentos faltos de ética, como o roubo, a corrupción, o desfalco, o suborno, a falsificación, a representación errónea, a colusión, o branqueo de capitais e a ocultación de feitos. Con frecuencia implica o uso do engano co fin de conseguir ganancias persoais para unha persoa vinculada a un organismo público ou para un terceiro, ou ben perdas para outra persoa.