Política antifraude do CDTI
O CDTI E.P.E., para xestionar eficaz e eficientemente os fondos europeos asignados, constituirá, impulsará e promoverá todas aquelas medidas que considere oportunas para evitar calquera práctica fraudulenta no uso dos fondos públicos, tal e como se recolle no Plan Antifraude do CDTI.
O CDTI comprométese ao máis alto nivel a loitar contra a fraude tal e como se recolle na Declaración Institucional contra a fraude.
Neste sentido, indícanse as principais medidas que se levaron a cabo e que están estruturadas ao redor dos elementos crave do ciclo contra a fraude1:
Prevención:
- Compromiso da dirección do Centro na loita contra a fraude.
- Compromiso dos empregados. Código ético e de conduta.
- Protocolo de actuación ante conflito de interese.
- Avaliación do risco de fraude e alarmas de control interno.
- Formación continua na loita contra a fraude.
- Comunicación permanente para fomentar unha cultura antifraude e reforzar a contorna de control.
- Vixilancia e revisión de actuacións.
Detección:
- Alarmas de control ante situacións indicativas de irregularidade ou fraude.
- Canle interna de información a través do cal se pode informar de calquera sospeita sobre irregularidades ou fraude nas axudas públicas concedidas polo CDTI.
- Consulta de denuncia a través do cal se pode realizar o seguimento dunha denuncia, introducindo o contrasinal fornecido no momento de enviar o formulario da denuncia.
Corrección, persecución e sanción:
- Comité Antifraude, responsable de definir e aplicar a política antifraude do CDTI nos diferentes ámbitos do Centro.
- Protocolo de actuación ante sospeita de fraude.
O CDTI, desde o ano 2016, conta cun Comité Antifraude (CAF) que actúa de forma transversal para reforzar a loita contra a fraude.
O CDTI E.P.E. colabora tanto con organismos públicos como a Intervención Xeral da Administración do Estado (IGAE), entidades privadas, Comunidades Autónomas, Oficina Europea de Loita contra a Fraude (OLAF), Servizo Nacional de Coordinación Antifraude (SNCA), así como con cidadáns de forma particular, para evitar o mal uso dos fondos públicos que xestiona e garantir que se destinen á finalidade para a que foi consignados.
O CDTI convida a toda a sociedade a colaborar para instaurar a cultura antifraude e unha contorna de control o máis efectivo posible.
1O termo «fraude» utilízase para describir unha gran variedade de comportamentos faltos de ética, como o roubo, a corrupción, o desfalco, o suborno, a falsificación, a representación errónea, a colusión, o branqueo de capitais e a ocultación de feitos. Con frecuencia implica o uso do engano co fin de conseguir ganancias persoais para unha persoa vinculada a un organismo público ou para un terceiro, ou ben perdas para outra persoa.