Canle Interna de Información.
Esta canle que garante a confidencialidade permítelle solicitar que se investiguen situacións e comportamentos irregulares e que se actúe para mellorar a integridade do sector público.
QUE É A CANLE INTERNA DE INFORMACIÓN?
É o medio preferente para que as persoas cunha relación laboral ou profesional (contratistas, empregados, provedores, subcontratistas, etc.), segundo o establecido no artigo 3 da Lei 2/2023, poidan informar directamente os responsables do CDTI sobre infraccións graves ou moi graves que teñan relación coa actividade propia do mesmo.
Permite a presentación e posterior tramitación de comunicacións anónimas, se así o decide a persoa informante. En caso contrario, ao facer a comunicación, o informante poderá indicar un correo electrónico para efectos de recibir as notificacións correspondentes.
O CDTI garante a confidencialidade e protección dos datos do informante, os feitos comunicados, así como a prohibición de represalia algunha sobre o informante, segundo o establecido na Lei 2/2023.
QUE SE PODE COMUNICAR?
A canle interna de información, dentro do ámbito de competencias e actuación do CDTI, permite comunicar información sobre as infraccións previstas no artigo 2 da Lei 2/2023, isto é, accións ou omisións que constitúan infraccións do Dereito da Unión Europea, ou que sexan constitutivas de infracción penal ou administrativa grave ou moi grave, incluíndo aquelas que impliquen quebranto económico para a Facenda Pública e para a Seguridade Social.
A canle interna de información non é unha canle de formulación de consultas, presentación de alegacións, pedimento de acceso a documentación, achega de documentos, suxestións, reclamacións ou queixas xerais, etc.
COMO SE PODE COMUNICAR?
A comunicación, tanto anónima como non anónima, realizarase a través do correspondente formulario.
A pedimento do informante, permitirase denunciar de forma presencial mantendo unha reunión con persoal do CDTI. Con posterioridade documentarase a reunión previa conformidade do informante.
Ao comunicar a información, é conveniente que se achegue calquera documentación ou elemento de proba que facilite a súa verificación. Non se dará curso á información recibida cando a escaseza da información remitida, a descrición excesivamente xenérica e inconcreta dos feitos ou a falta de elementos de proba fornecidos non permitan realizar unha verificación razoable da información recibida e unha determinación mínima do tratamento que deba darse aos feitos comunicados.
O exposto non exclúe a existencia de canles externas de información ante outras autoridades competentes como a Autoridade Independente de Información do Informante (AAI) ou o Servizo Nacional de Coordinación Antifraude (SNCA): para informacións sobre calquera sospeita de fraude ou irregularidade en relación cos proxectos cofinanciados polos fondos europeos.