Sergio Martínez, Director Xeral de Innolact: “A nosa historia como empresa comezou co apoio do CDTI Innovación”

En 2006 Innolact constituíuse como unha spin-off dun proxecto de investigación da Universidade de Santiago de Compostela. Desde entón, a súa constante innovación permitiulle fabricar numerosos produtos lácteos de alto valor engadido e ser un dos maiores exportadores españois de queixo a países como China, Xapón e Corea 

Sergio Martínez (DG de Innolact)
Nunha constante aposta pola innovación, Innolact desenvolveu nos últimos anos varios proxectos tecnolóxicos

Sergio Martínez, Director Xeral de Innolact, asegura que os inicios non foron fáciles para esta peme moi vinculada desde os seus comezos á investigación e ao CDTI Innovación: “O proxecto empresarial xurdiu a raiz de certos resultados de investigacion e desenvolvemento dunha tecnoloxía específica para o desenvolvemento de queixo crema e desde entón non cesamos na elaboración de novos produtos que responden a novas demandas dos consumidores”.

“Gustaríame destacar que a nosa historia como empresa xurdiu en 2006 cun proxecto Neotec xestionado polo CDTI Innovación cuxo apoio foi esencial para constituírnos como peme. En todo este proceso o CDTI continúa sendo para nós un referente como promotor do I+D+i empresarial”. 

 

Orixes

Tradicionalmente, o sector lácteo español caracterizouse por ser un sector non demasiado innovador cuxo algún dos seus coproductos como o leite mazado, obtida para a elaboración da manteiga, refugábase. Tamén coñecida como buttermilk, tradicionalmente tivo unha gran aceptación nalgúns países como Alemaña, Bélxica, Holanda e Dinamarca, entre outros. 

“Durante moito tempo, –puntualiza Sergio Martínez– as empresas deste sector non sabían como dar un valor engadido a este alimento de textura lixeiramente cremosa e de suave sabor doce. Ante esta situación, unha industria láctea con fábrica en Galicia propúxonos un reto. A nosa experiencia e coñecementos tecnolóxicos en técnicas como a ultrafiltración e homoxeneización a alta presión foinos moi útil para desenvolver unha tecnoloxía que nos permitiu desenvolver queixo crema utilizando leite mazado de alta calidade nutricional. Sen dúbida, nese momento abriuse ante nós unha gran oportunidade para o noso desenvolvemento como empresa e deixamos de ser unicamente investigadores para converternos en empresarios. Ese era o noso obxectivo: innovar para elaborar produtos máis sans e sustentables”.    

Fabrica 02

Imaxe de envasado de queixo crema

 

Traxectoria innovadora

Nesta constante aposta pola innovación, Innolact desenvolveu nestes últimos anos varios proxectos tecnolóxicos co asesoramento e a axuda financeira do CDTI Innovación dos cales algúns recibiron financiamento dos fondos FEDER.   

“En 2017 finalizamos un proxecto para a fabricación de queixo mascarpone completamente natural e cuxa conservación se mantén ata os nove meses. Dadas as súas óptimas propiedades, está a ter unha gran aceptación nalgúns países asiáticos como China. Hai que ter en conta que moitos dos nosos proxectos van dirixidos a aumentar a vida útil dos nosos produtos lácteos para reducir o desperdicio alimentario”.    

“Por outra banda, proximamente temos previsto sacar ao mercado, tamén coa axuda do CDTI Innovación, un novo tipo de queixo crema con características moi específicas. Non hai que esquecer que nestes últimos anos o sector lácteo ha tido que adaptarse ás novas demandas dos consumidores e, por iso, está a ser moi activo na elaboración de alimentos innovadores para pratos preparados, salsas, sobremesas, etc.”     

M

I+D e control de calidade dun produto lácteo

 

Proxecto Eurostars

Entre os numerosos proxectos desenvolvidos por esta peme cabe destacar o denominado “Novos procesos ecoeficientes para a produción de queixos maduros con propiedades funcionais melloradas”, realizado no marco do programa europeo de apoio ás pemes innovadoras, Eurostars.

Nesta ocasión, Innolact, en colaboración co organismo público de investigación Institut National da Recherche Agronomique francés (INRA), deseñou e desenvolveu unha nova tecnoloxía para a elaboración de queixos duros e  semi-duros que non necesiten maduración ou esta redúzase notablemente. Desta forma, pódese optimizar a vida útil destes queixos e proporcionar unhas cualidades organolépticas máis acordes coas novas demandas dos consumidores.  

“Cremos que esta innovación xerará novas liñas de negocio de gran rendibilidade e permitiranos acceder a novos mercados internacionais. Liderar este proxecto e colaborar co noso socio francés proporcionounos, ademais de coñecemento tecnolóxico, numerosas vantaxes”. 

 

F

Imaxe das instalacións da compañía

 

Expansión internacional

A principios de 2010 a compañía iniciou a súa proxección internacional. Hoxe exporta a 45 países, principalmente a China, Francia, Arabia Saudita, Portugal e Emiratos Árabes, que representan o 90% das súas vendas e está a acceder a novos mercados en Xamaica, Filipinas e Canadá.  

“O ano pasado facturamos uns 25 millóns de euros e este ano temos previsto crecer un 20% máis. Os nosos principais clientes concéntranse no sector Horeca (Hoteis, Restaurantes e Cafetaría) pero tamén estamos moi presentes en supermercados e na industria alimentaria que, cada vez máis, utiliza o queixo como un dos seus principais ingredientes”.  

A nosa característica fundamental é que elaboramos produtos a medida. Cada país ten as súas preferencias. Por exemplo, no caso de China os nosos queixos que se comercializan en tarrinas están a ter unha gran aceptación nese mercado.    

 

Novos gustos

Para o Director Xeral de Innolact, cada vez hai un maior número de consumidores que solicitan produtos naturais e de orixe vexetal: “Hai anos desenvolvemos, coa axuda do CDTI Innovación, un queixo untable feito con kéfir que tivo moito éxito. Agora queremos potenciar unha liña de queixos untables totalmente de orixe vexetal. Utilizamos ingredientes que dan unha textura moi agradable ao padal e o aspecto é moi parecido ao queixo crema. Todo iso está orientado, en parte, a satisfacer a demanda do segmento flexitariano, cada vez máis numeroso, que quere reducir o consumo de proteínas de orixe animal”.

 

CDTI Innovación

O CDTI Innovación é a entidade pública de financiamento da innovación do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades que promove a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico das empresas españolas, canalizando as solicitudes de financiamento e apoio aos proxectos de I+D+i de entidades españolas nos ámbitos estatal e internacional. Contribuímos á mellora do nivel tecnolóxico das empresas españolas e impulsamos e, cunha rede internacional con cobertura de 51 países, acompañamos a participación española en programas internacionais de cooperación tecnolóxica e a transferencia internacional da súa tecnoloxía empresarial. O CDTI tamén apoia a creación e consolidación de empresas de base tecnolóxica en España.
 
O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación, E.P.E. (CDTI) é unha entidade pública dependente do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

 

Máis información:

Oficina de Prensa
prensa@cdti.es
91-581.55.00

En Internet
Sitio web: www.cdti.es
En Linkedin: https://www.linkedin.com/company/29815
En X: https://twitter.com/CDTI_innovacion
En Youtube: https://www.youtube.com/user/cdtioficial

Este contido é copyright © 2024 CDTI,EPE. Está permitida a utilización e reprodución citando a fonte e a identidade dixital de CDTI (@CDTI_innovacion).