Que é a CPI?

compra publica

A Compra Pública de Innovación (CPI) é unha ferramenta para fomentar a innovación desde o sector público, a través da adquisición de solucións innovadoras ou de solucións en fase de desenvolvemento.

A través dos diferentes instrumentos CPI CDTI busca  dar solución ás necesidades dunha Administración a través do desenvolvemento de solucións que non se atopan no mercado con   a realización actividades de investigación e desenvolvemento respecto de obras, servizos e produtos innovadores, para a súa posterior adquisición pola Administración.

Tipos de CPI

A CPI materialízase en 3 modalidades de actuación:

  • A Compra Pública Precomercial (CPP): é unha contratación de servizos de I+D nos que o comprador público non se reserva os resultados do I+D para o seu propio uso en exclusiva, senón que comparte coas empresas os beneficios e os riscos. Neste tipo de compra se parte dun desenvolvemento da tecnoloxía validada en contorna de laboratorio (TRL 4) e finaliza co desenvolvemento dun prototipo validado en contorna real (TRL7), nunca nun produto comercializable.
  • Compra Pública de Tecnoloxía Innovadora (CPTI): consiste na compra pública dun ben ou servizo que non existe no mercado no momento da compra (TRL 7) pero que pode desenvolverse e chegar a merado (TRL 9) nun período de tempo razoable. Dita compra require o desenvolvemento de tecnoloxía nova ou mellorada para poder cumprir cos requisitos demandados polo comprador.
  • Asociación para a Innovación (AI): tras unha convocatoria de licitación poderase culminar coa creación da Asociación para a Innovación. A AI estruturarase á súa vez en fases sucesivas, pero xa non terá lugar entre o órgano de contratación e os licitadores, senón entre aquel e un ou máis socios; e xeralmente culminará coa adquisición das subministracións, servizos ou obras resultantes, sendo o resultado entre TRL 4 e 9. 

Obxectivo CPI

A través da CPI, CDTI persegue os seguintes obxectivos:

  • Dar resposta ás necesidades e retos tecnolóxicos das administracións públicas de maneira innovadora
  • Mellorar os servizos públicos mediante a incorporación de bens ou servizos innovadores
  • Fomentar a innovación empresarial e impulsar a innovación no tecido económico
  • Impulsar actividades e capacidades innovadoras das PEMES
  • Favorecer o desenvolvemento de novos mercados desde a demanda das necesidades e retos identificados
  • Afrontar desafíos socieconómicos e ambiental como o reto demográfico, a dixitalización, o cambio climático...

Beneficios CPI

Os principais beneficios da Compra Pública de Innovación, para as empresas licitadoras e as entidades públicas validadoras son:

  • As Administracións Públicas convértense en validadores das últimas tecnoloxías aínda non dispoñibles o mercado
  • As empresas poden validar a súa tecnoloxía nunha contorna real, o que lles facilita a súa futura comercialización