Ricardo Outeiros, Director Xeral de Supracafé: “As axudas do CDTI Innovación foron fundamentais nos nosos procesos de innovación”

Con tan só 38 empregados, o seu soño era converter o café nun produto gourmet con numerosas propiedades saudables. Hoxe Supracafé logrou situarse, cunha constante aposta pola tecnoloxía, como unha das empresas españolas máis innovadoras do seu sector. Neste proceso innovador ha contado coa colaboración do CDTI Innovación

Portada_Supracafé
Desde a súa creación, Supracafé sempre mantivo unha constante aposta pola innovación

En 1990 Ricardo Outeiros, Vicente Arregui e Raúl Gil crearon o primeiro tostador español en vender exclusivamente café 100% arábica chamado Supracafé.

Para Ricardo Outeiros, Director Xeral, os inicios non foron fáciles. Nestas últimas décadas o compromiso desta peme coa sustentabilidade e a cultura cafetera deu numerosos froitos para a compañía que dispón de 120 hectareas de cultivo e cultiva máis de 200 variedades no seu predio de Popayán (Colombia).   

En 2015 creou Tecnicafé, o primeiro parque científico, tecnolóxico e de innovación de Colombia, con sede nesta facenda. 

Os principais produtos da compañía son os cafés de alta calidade entre os que destaca o seu café 100% Colombia, cultivado na súa facenda, e o café orgánico e de comercio xusto producido pola Asociación de Mulleres Caficultoras do Cauca. 

 

Imaxe
Imagen1_Supracafé

 

 

Sector do café

 

O sector do café está en pleno proceso de crecemento, especialmente os cafés con múltiples propiedades que se comercializan en novos produtos como son as cápsulas ou novas bebidas como o café frío (cold brew)   

En España, o sector industrial do café está formado por unhas 300 empresas de diferentes tamaños: desde grupos multinacionais ata pequenas compañías rexionais e locais.

Segundo a Asociación Española do Café, en 2022 no noso país produciuse 210.000 toneladas de café tostado e soluble e exportáronse 75.000 toneladas. 

Por que motivo decidiron constituír Supracafé?  

Despois de dous anos traballando no gremio cafetero de Colombia e formándome en café, decidín, xunto con dous compañeiros Vicente Arregui e Raúl Gil, realizar un estudo de mercado para analizar a viabilidade de lanzar un café de alta calidade no mercado español. Os resultados indicaban que había un nicho neste segmento polo que presentamos un plan de negocio que deu lugar á constitución, en 1990, da empresa Supracafé, que contou coa participación estratéxica das cooperativas de caficultores de Colombia quen seleccionaban o café de alta calidade asegurando a súa rastrexabilidade. 

 

Imaxe
Imagen2_Supracafé

 

 

Principais obxectivos


Actualmente, un dos obxectivos prioritarios de Supracafé é consolidar o seu modelo de xeración de valor baseado na integración da cadea produtiva, a innovación en produtos e procesos e na sustentabilidade. En todo este proceso colaboraron, en ocasións, con empresas como Multiscan Technologies e tamén co asesoramento e o financiamento do CDTI Innovación.

Cunha facturación que supera os 8 millóns anuais dos que o 99,5 % procede do mercado interior, a compañía está situada no sector HORECA de luxo (restaurantes, hoteis, cafetarías, etc.) e alimentación gourmet. 

Cal é a estratexia empresarial para os próximos anos?
 
Estamos inmersos nunha continua innovación tecnolóxica e para iso cada ano destinamos case un 3% da nosa facturación a I+D. Esa é a nosa paixón: obter un produto de máxima calidade e participar en todo o proceso produtivo: sementeira, cultivo, recolección e distribución do café. Non hai que esquecer que somos unha das poucas empresas do sector que producen a súa propia materia prima.

Desta forma, garantimos que en todas as etapas exista un rigoroso control e iso fainos merecedores da confianza dos nosos clientes.       

Por outra banda, desde hai tempo vimos desenvolvendo, validando e aplicando tecnoloxías que nos permiten mellorar a calidade do produto final, obter valor engadido dos subproductos do café como son as cascas e os mucílagos e, tamén, diminuír o impacto ambiental. 

Por tanto, a nosa estratexia para os próximos anos baséase en seguir crecendo noutros países no segmento de alta calidade, como seguimos facéndoo en España, Polonia e Eslovaquia, pondo en valor os factores diferenciais da nosa marca como son a produción propia, innovación nos procesos e sustentabilidade.

 

Desenvolvementos tecnolóxicos

 

Ademais da súa traxectoria innovadora, Supracafé investiu nalgunhas start-ups como ICZIA Ingeniering, que desenvolveron unha innovadora despulpadora de café que permite o despulpado individual das cereixas de café, sen uso de auga, e obtén a casca de café en condicións óptimas para o seu aproveitamento como alimento.


Nestes últimos anos, conseguiron obter subproductos con mellores propiedades?  

Os subproductos do café teñen un gran contido en fibras e antioxidantes e cada vez son máis coñecidas as súas múltiples aplicacións beneficiosas para a saldud. A través do programa Teratrofo, no que participamos xunto con outras empresas e institucións, estamos a buscar compostos e complementos alimentarios que teñan efectos positivos no tratamento do cancro colorrectal.

Ademais, tamén desenvolvemos novos produtos como as infusións de casca de café Tabifruit.

Que desenvolvementos tecnolóxicos están a realizar actualmente?

Agora traballamos en proxectos para o control da fermentación do café e outros relacionados coa mellora dos procesos de selección e procura de compoñentes nos subproductos deste alimento.

 

Imaxe
Imagen3_Supracafé

 

Entre algúns dos obxectivos que esta compañía persegue é conseguir novas liñas de tostado de alta calidade Que melloras obtiveron ata agora?

Traballamos coas curvas de toste buscando o mellor contido en melanoidinas e antioxidantes debido aos seus efectos beneficiosos na saúde. Ademais dun produto de alta calidade sensorial, sempre buscamos os efectos máis saudables. 

Por outra banda, tamén estamos a observar, a través dos proxectos de investigación e innovación que vimos desenvolvendo coa axuda do CDTI Innovación, moitos destes efectos nas bebidas derivadas da casca de café.

Como se comentou anteriormente, quixese destacar que hai anos que vimos traballando conxuntamente con Multiscan Technologies para adaptar e desenvolver tecnoloxías avanzadas á produción de café en predio. Xa son varios os proxectos que desenvolvemos. O último ten previsto a súa finalización en 2024 e está centrado na selección, despulpado e fermentación controlada dos froitos de café, moi enfocado na produción sustentable e o uso dos subproductos. Neste caso, tamén contamos co asesoramento e a axuda financeira do CDTI Innovación.  

Quixese resaltar que os obxectivos dos diferentes proxectos de innovación que desenvolvemos son múltiples. En primeiro lugar, trátase de mellorar a calidade do café a través dos procesos de selección e tratamento da froita e, a través das novas tecnoloxías tamén buscamos reducir a pegada hídrica dos procesos. Actualmente, estamos a estudar colaborar con empresas de Honduras e Guatemala na validación e desenvolvemento destes proxectos.

Finalmente, tamén desenvolveron coa axuda do CDTI Innovación un novo tipo de café gourmet con melanoidinas de propiedades tecnofuncionales melloradas. Que obtiveron despois do seu desenvolvemento? 

A través deste proxecto puidemos traballar e desenvolver curvas de toste específicas cun dobre obxectivo. Por unha banda, mellorar o perfil organoléptico e por outro maximizar o efecto positivo das melanoidinas. Ademais, profundamos no coñecemento dos procesos de toste que realizamos.

Como valora a política de axuda ás empresas que leva a cabo o CDTI?

Para nós as axudas do CDTI Innovación foron fundamentais nos nosos procesos de innovación. Grazas ao financiamento recibido habemos podido desenvolver proxectos que nos están permitindo desde crear novos produtos ata participar en programas máis ambiciosos en colaboración con outras empresas.

Para finalizar, como cre que evolucionará o sector do café dentro duns anos?

A produción de café se esta sofisticando e está a abrir moitas oportunidades en todos os elos da candena, empezando pola parte de produción a través de novos procesos, variedades e sistemas de cultivo, pasando pola elaboración de novos produtos en forma de cápsulas, ou bebidas como o café frío (Cold Brew) de gran aceptación no mercado. 

Por outra banda, os novos produtos serán, cada vez, máis saudables e sustentables. As súas características organolépticas serán cada vez máis variadas e consistentes e poderase gozar de grandes cafés en todas as categorías: afrutados, achocolatados, florais, froito seco, especiados, etc.

 

 

CDTI Innovación

O CDTI Innovación é a Axencia de Financiamento da Innovación do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades que promove a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico das empresas españolas, canalizando as solicitudes de financiamento e apoio aos proxectos de I+D+i de entidades españolas nos ámbitos estatal e internacional. Contribuímos á mellora do nivel tecnolóxico das empresas españolas e impulsamos e, cunha rede internacional con cobertura de 51 países, acompañamos a participación española en programas internacionais de cooperación tecnolóxica e a transferencia internacional da súa tecnoloxía empresarial. O CDTI tamén apoia a creación e consolidación de empresas de base tecnolóxica en España.
 
O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación, E.P.E. (CDTI) é unha entidade pública dependente do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

 

Máis información:

Oficina de Prensa
prensa@cdti.es
91-581.55.00

En Internet
Sitio web: www.cdti.es
En Linkedin: https://www.linkedin.com/company/29815
En X: https://twitter.com/CDTI_innovacion
En Youtube: https://www.youtube.com/user/cdtioficial