Déborah López, Directora Xeral Adxunta da Compañía Española de Algas Mariñas: “No CDTI Innovación atopamos un aliado estratéxico”

Déborah López forma parte dese elenco de mulleres que chegaron á dirección dunha empresa despois de múltiples experiencias internacionais e unha sólida cualificación. A innovación foi unha constante ao longo da súa traxectoria profesional e contribuíu, xunto co resto do equipo, a situar á Compañía Española de Algas Mariñas (CEAMSA) como precursora na produción, elaboración e comercialización dunha ampla gama de texturizantes cunha gran variedade de aplicacións a nivel mundial

CEAMSA - Déborah López
CEAMSA elabora unha ampla gama de texturizantes que se obteñen a partir de materias primas naturais

Cun posgrao en Negocios Internacionais e unha dobre licenciatura en Administración de Negocios e Dirección de Negocios pola Universidade de Gales, a súa experiencia na dirección xeral e na dirección financeira dalgunhas multinacionais dos sectores da automoción e alimentación en Europa e América do Sur, foi de gran valor nesta empresa fundada en 1966 por Ignacio Alzueta, un visionario e emprendedor ilusionado coa idea de como as algas podían achegar importantes beneficios a numerosas industrias. 

Nacido en Irura (Guipúzcoa) no ano 1933, estudou Química na universidade de Oviedo e desprazouse ata Noruega para realizar un máster sobre algas mariñas e coñecer de primeira man a investigación punteira que se estaba desenvolvendo en Europa sobre o mundo dos hidrocoloides. Tras anos de investigación, decidiu instalar en Porriño o embrión do que hoxe constitúe un referente mundial neste sector. Hoxe en día, con 400 empregados e empregadas, os seus principais produtos como son a carragenina, pectina, fibra, alginato e goma garrofín refinada, son demandados no cinco continentes polas súas propiedades estabilizantes, gelificantes, espesantes e texturizantes.

Alga Chondrus Crispus

Alga Chondrus Crispus

“Como compañía pioneira, –afirma Déborah López– nosa ampla gama de texturizantes obtéñense a partir de materias primas naturais como son as algas mariñas, a casca de cítricos e a semente da árbore do algarrobo, principalmente. Caracterizámonos por ofrecer solucións integrais a medida segundo cada mercado, cliente e produto final".

 

Visión internacional

“Non hai que esquecer que, desde as súas orixes, CEAMSA nace xa vinculada ao mercado internacional. De acordo con os seus plans de crecemento, no 2010 establécese unha sociedade en Filipinas. En 2022 creamos unha filial en China e un ano despois outra en Estados Unidos. Hoxe exportamos o 90% da nosa produción e a nosa carteira supera os 500 clientes directos, principalmente procedentes de multinacionais da industria da alimentación e bebidas, distribuídos en 90 países”.

“Por outra banda, deseñamos un ambicioso plan estratéxico que se articula ao redor de catro eixos: desenvolvemento de negocio, mellora da produtividade e eficiencia, excelencia e fomento do talento. Os obxectivos inclúen o desenvolvemento de novos produtos innovadores, a mellora do rendemento industrial a través da automatización de procesos e un plan de dixitalización que nos permita anticipar solucións adaptadas aos retos dos actuais mercados”.

Cáscara de cítricos

Casca de cítricos


CDTI Innovación: Un aliado estratéxico

Ao longo da súa traxectoria empresarial, CEAMSA desenvolveu varios proxectos tecnolóxicos co asesoramento e o financiamento do CDTI Innovación: “No CDTI atopamos un aliado estratéxico de futuro, un partner capaz de falar noso mesmo idioma e que comparte os nosos obxectivos desde unha visión complementaria. Deste xeito, converteuse nun compañeiro no noso camiño de crecemento, cun equipo técnico e xestor que se involucra e compromete para entender a casuística particular e tamén as oportunidades que ofrece o mercado e a nosa compañía. O entendemento mutuo e a axilidade dos nosos procesos administrativos son claramente un gran valor engadido para CEAMSA e contribúen a manter o noso foco en innovar para xerar valor de forma eficiente. Gustaríame resaltar que grazas aos seus instrumentos de apoio, fomos tamén capaces de xerar relacións estratéxicas con grupos de investigación, centros tecnolóxicos e outros axentes do coñecemento que redundan nun fortalecemento dos proxectos e, en definitiva, da nosa competitividade a través da innovación”.

En 2022 a empresa iniciou, coa axuda do CDTI Innovación, o proxecto Fibracitri co obxectivo de investigar e desenvolver melloras nas propiedades e sabor da fibra, ampliar as súas aplicacións e conseguir produtos diferentes. O resultado final é o desenvolvemento dunha fibra a través de novos procesos que permitirán ampliar o seu rango de aplicacións xerando formulacións de etiqueta limpa. En definitiva, con este proxecto propomos unha mellora tecnolóxica disruptiva xa que, actualmente, non existe ningunha referencia coas características e requirimentos marcados nos obxectivos deste proxecto, permitindo así estender o uso deste ingrediente a máis industrias e segmentos e a un custo máis competitivo”.

“En todo este proceso innovador gustaríame destacar a gran axuda que supuxo recibir financiamento procedente do Programa Operativo Plurirregional de España (POPE) que supón unha gran oportunidade para apoiar a “industria da ciencia” e dinamizar a colaboración con axentes complementarios do ecosistema de innovación de face a xerar produtos innovadores e trasladalos eficientemente ao mercado. Grazas a este apoio puidemos reducir o risco financeiro inherente á innovación disruptiva e xerar novos produtos que están a ter unha gran aceptación internacional e especialmente nalgúns países da Unión Europea”.  

Oficinas centrales en Porriño

Oficinas centrais en Porriño

 

Ingredientes naturais 

Nestes últimos anos, a empresa fixo unha importante aposta no desenvolvemento de novos ingredientes de orixe natural, como a fibra, e que son cada vez máis demandados. As súas novas formulacións ofrecen solucións técnicas ás novas tendencias dos mercados que solicitan, cada vez máis, produtos veganos ou reducidos en graxa, entre outros.   

“Segundo os informes máis recentes, –puntualiza Déborah López– hoxe, máis de dous terzos dos consumidores a nivel mundial ven influenciados por unha “etiquetaxe limpa” nas súas decisións de compra. É nesta liña precisamente onde os nosos produtos e, en concreto, as fibras, sitúanse polo seu valor engadido xa que, ademais de ser naturais e non levar asociado un número E na etiquetaxe, permiten conservar as propiedades tecnolóxicas necesarias para poder formular produtos de calidade adecuada e a un custo competitivo”. 

“A demanda é global e as rexións que lideran este tipo de produtos son América do Norte e Europa. O natural, san e sustentable converteuse nun dos principais drivers de crecemento da industria alimentaria e, por ejemplificarlo cun dato, durante o pasado ano, 1 de cada 3 novos lanzamentos ao mercado mundial presentaba algún tipo de reclamo de clean label ou etiqueta limpa”.


Desafíos

Como Directora Xeral Adxunta, Déborah López considera que entre os maiores desafíos que afronta cada día cabe destacar a toma de decisións nunha contorna volátil, o mantemento da competitividade, a anticipación aos cambios tecnolóxicos e ás tendencias do mercado ou o cumprimento de regulacións legais así como a falta de armonización a nivel internacional. 

“Son varios os factores que poden dificultar o acceso das mulleres a postos directivos como son a carencia de horarios flexibles, o acceso igualitario ás oportunidades ou a falta dunha cultura inclusiva, entre outros. En CEAMSA , precisamente como parte da nosa cultura inclusiva, fomos pioneiros na implantación do Protocolo de Acoso en Galicia e ademais o noso Plan de Igualdade inclúe unha serie de medidas que garanten a igualdade de oportunidades e a inexistencia de discriminación. Á marxe de cuestións de índole ético ou moral, desde un punto de vista práctico, os teitos de cristal supoñen unha gran perda de talento nas organizacións co consecuente impacto económico para as empresas”.

“Desde CEAMSA cremos firmemente na diversidade dos equipos que inclúe tanto a diversidade de xénero como a xeracional ou cultural, entre outras, e esta diversidade, ademais, garante mellores resultados. No noso Consello de Administración actualmente o 63% son mulleres e no equipo Directivo o 55%. Contamos tamén con máis de 20 nacionalidades distintas e 5 xeracións que conviven fomentando así un ambiente laboral inclusivo e enriquecedor”.
 

CDTI Innovación

O CDTI Innovación é a entidade pública de financiamento da innovación do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades que promove a innovación e o desenvolvemento tecnolóxico das empresas españolas, canalizando as solicitudes de financiamento e apoio aos proxectos de I+D+i de entidades españolas nos ámbitos estatal e internacional. Contribuímos á mellora do nivel tecnolóxico das empresas españolas e impulsamos e, cunha rede internacional con cobertura de 51 países, acompañamos a participación española en programas internacionais de cooperación tecnolóxica e a transferencia internacional da súa tecnoloxía empresarial. O CDTI tamén apoia a creación e consolidación de empresas de base tecnolóxica en España.
 
O Centro para o Desenvolvemento Tecnolóxico e a Innovación, E.P.E. (CDTI) é unha entidade pública dependente do Ministerio de Ciencia, Innovación e Universidades.

 

Máis información:

Oficina de Prensa
prensa@cdti.es
91-581.55.00

En Internet
Sitio web: www.cdti.es
En Linkedin: https://www.linkedin.com/company/29815
En X: https://twitter.com/CDTI_innovacion
En Youtube: https://www.youtube.com/user/cdtioficial

Este contido é copyright © 2024 CDTI,EPE. Está permitida a utilización e reprodución citando a fonte e a identidade dixital de CDTI (@CDTI_innovacion).