XESTIÓN E SEGUIMENTO PLURI-REXIONAL DE ESPAÑA
O CDTI xestiona os fondos FEDER orientados ao estímulo do I+D+i empresarial desde 1994, sendo un dos organismos españois pioneiros no uso de fondos estruturais para este labor.
As liñas de actuación do CDTI concéntranse en dous Eixos Prioritarios do Programa Operativo Plurirregional de España 2014-2020, concretamente os seguintes:
Eixo Prioritario 1 (EP1): Potenciar a investigación, o desenvolvemento tecnolóxico e a innovación
- Obxectivo específico OE.1.1.2. Fortalecemento das institucións de I+D e creación, consolidación e mellora das infraestruturas científicas e tecnolóxicas.
- Obxectivo específico OE.1.2.1. Impulso e promoción de actividades de I+i lideradas polas empresas, apoio á creación e consolidación de empresas innovadoras e apoio á compra pública innovadora.
Eixo Prioritario 13 (EP13): Eixo de asistencia técnica. Eixo instrumental dirixido a lograr unha eficaz implementación do Programa Operativo apoiando a actividade e capacidade de xestión e control, así como a mellorar o sistema de gobernación e partenariado entre todos os axentes. O CDTI realiza selección de operacións neste eixo mediante convocatoria interna de expresións de interese para o cofinanciamento de actuacións nos ámbitos de Xestión, Comunicación e da Rede de Políticas de I+D+i.
Liñas de actuación do CDTI
No ámbito FEDER do Programa Operativo Plurirregional de España 2014-2020, o CDTI destina os fondos nas seguintes liñas de axuda e programas:
- Proxectos de I+D
- FEDER Innterconecta (convocatorias 2015, 2016 e 2018)
- Proxectos estratéxicos CEN
- Proxectos de transferencia Cervera
- Liña Directa de Innovación (LIC),
- Liña Directa de Expansión (LICA)
- Compra Pública Innovadora
- Misións Ciencia e Innovación
- Subvenciones Covid-19
- Iniciativas Científico-Tecnolóxicas no ámbito público
O período de elixibilidade para o cofinanciamento destas actuacións é desde o 01/01/2014 ata o 31/12/2023.
Obrigas en relación co Programa Operativo Pluriregional de España 2014-2020 (FEDER)
A aceptación de financiamento FEDER implica determinadas obrigas por parte do beneficiario, singularmente en materia de publicidade e de aceptación de eventuais controis e auditorías. Estas obrigas están recollidas na normativa Nacional e da Unión Europea que regula a xestión dos fondos FEDER, e que o beneficiario deste tipo de axuda ha de cumprir. Os documentos máis relevantes atópanse dispoñibles no apartado de Documentación Relacionada.
A seguir enuméranse algunhas das obrigas e condicións que asume o beneficiario de axuda FEDER en relación co Programa Operativo Plurirregional de España 2014-2020:
1. De conformidade co previsto no Anexo XII, apartado 2.2, do Regulamento (UE) nº 1303/2013, o beneficiario deberá:
- Recoñecer o apoio do FEDER á operación mostrando en todas as medidas de información e comunicación que leve a cabo o emblema da Unión, coas características técnicas establecidas no Regulamento de execución (UE) nº 821/2014 da Comisión, do 28 de xullo de 2014, polo que se establecen disposicións de aplicación do Regulamento (UE) nº 1303/2013 do Parlamento Europeo e do Consello, así como unha referencia á Unión Europea, e unha referencia ao Fondo que dá apoio á operación.
- Informar o público do apoio obtido do FEDER durante a realización do proxecto facendo unha breve descrición do mesmo no seu sitio de Internet, no caso de que dispoña dun, de maneira proporcionada ao nivel de apoio prestado, cos seus obxectivos e resultados, e destacando o apoio financeiro da Unión.
- Colocar, nun lugar ben visible para o público, un cartel ou placa permanente de tamaño significativo nun prazo de tres meses a partir da conclusión do proxecto. O cartel ou a placa indicarán o nome e o obxectivo principal da operación, unha referencia á Unión Europea e ao Fondo que dá apoio á operación, de acordo con as características técnicas adoptadas pola Comisión no Regulamento de execución (UE) nº 821/2014 da Comisión, do 28 de xullo de 2014, polo que se establecen disposicións de aplicación do Regulamento (UE) nº 1303/2013 do Parlamento Europeo e do Consello (artigo 115, apartado 4).
2. Manter toda a documentación justificativa das operacións cofinanciadas e todos os xustificantes (orixinais ou copias compulsadas na forma legalmente aceptada) relativos aos gastos certificados do proxecto, durante o tempo que sexa necesario para a súa comprobación, exame e inspección polas autoridades nacionais e/ou do Programa Operativo Plurirregional de España 2014-2020.
Conforme ao artigo 140 do Regulamento 1303/2013, este tempo é o seguinte:
- Operacións cuxo gasto total subvencionable sexa inferior a 1.000.000 euros: tres anos a partir do 31 de decembro seguinte á presentación das contas nas que estean incluídos os gastos da operación.
- Operacións non incluídas no parágrafo anterior: dous anos a partir do 31 de decembro seguinte á presentación das contas nas que estean incluídos os gastos definitivos da operación concluída.
3. Manter un sistema de contabilidade separado para todas as transaccións relacionadas co proxecto cofinanciado ou, polo menos, contar cunha codificación contable adecuada que permita identificar claramente ditas transaccións.
4. Aceptar a súa inclusión na lista de operacións que publica a Autoridade de Xestión (Dirección Xeral de Fondos Comunitarios, do Ministerio de Facenda), en virtude do artigo 115, apartado 2, do Regulamento (UE) nº1303/2013. A información mínima que aparecerá na lista de operacións figura no Anexo XII, apartado 1, do referido Regulamento.
5. Os gastos de persoal propios imputados ao proxecto deben corresponder a persoal dado de alta nalgún centro de traballo da Comunidade Autónoma de desenvolvemento. Esta circunstancia deberá acreditarse mediante o documento TC2 ou RNT (Relación Nominal de Traballadores) para traballadores dados de alta no Réxime correspondente da Seguridade Social.
6. Cumprir todas as obrigas impostas pola normativa comunitaria relativa ao FEDER, en especial as relativas a criterios xeográficos, incompatibilidade de axudas públicas, protección do medioambiente, igualdade entre homes e mulleres e non discriminación, custodia e conservación da documentación e actividades de información e publicidade; así como a normativa española que se di en desenvolvemento daquela.
7. Cumprir coas obrigas relativas á corrección de irregularidades, incluído a tanto alzado, e a correlativa diminución de axúdaa FEDER correspondente, e a devolución de importes percibidos indebidamente, xunto cos posibles xuros de mora.
8. Participar nas actividades de seguimento, avaliación e control que, de acordo con a normativa comunitaria, deben realizar as diferentes autoridades e órganos de control.
Así mesmo, en relación coas Obrigas do Programa Operativo Plurirregional de España 2014-2020, o CDTI informa de:
a) a posibilidade de que a autoridade de xestión utilice a información comunicada, de conformidade coa normativa comunitaria e nacional aplicable aos Fondos Estruturais, para efectuar análises de riscos con axuda de ferramentas informáticas específicas situadas na Unión Europea.
b) a posibilidade de comunicar ao Servizo Nacional de Coordinación Antifraude (SNCA) aqueles feitos que puidesen ser constitutivos de fraude ou irregularidade (nos termos establecidos na Comunicación 1/2017 do SNCA, do 6 de abril, sobre a forma na que poden proceder as persoas que teñan coñecemento de feitos que poidan ser constitutivos de fraude ou irregularidade en relación con proxectos ou operacións financiados total ou parcialmente con cargo a fondos procedentes da Unión Europea).
Criterios de selección
Os criterios básicos que deben satisfacer todas as operacións para ser seleccionadas son:
- Conformidade coa Normativa Nacional e Comunitaria sobre Fondos Estruturais e de Investimento Europeos e sobre Axudas de Estado
- Adecuación aos obxectivos do Programa Operativo
- Adecuación á estratexia do Plan Nacional de I+D+i
- Actividades de I+D: Apoio de actividades de Investigación e Desenvolvemento, fundamentalmente desde a fase de proba de concepto ata fase piloto. Inclúense tanto o desenvolvemento de novos produtos como novos procesos e a mellora substancial dos mesmos.
- Vantaxe competitiva: Os proxectos deben contribuír a xerar unha vantaxe competitiva ás empresas nos seus respectivos campos de actuación, á vez que servir para incrementar o nivel de coñecemento técnico do sector no que están encadradas.
Os Criterios básicos para priorizar as operacións son:
- Capacidade técnica e financeira: Os beneficiarios deberán acreditar capacidade técnica e financeira suficiente para realizar o proxecto e para explotar os seus resultados.
- Calidade científico-técnica e grao de innovación
- Orientación cara ao mercado
- Creación de emprego
- Investimento inducido
- Aplicación de políticas de igualdade de xénero
- Mellora ambiental
As porcentaxes de ponderación establécense nas convocatorias correspondentes.
Sectores excluídos de axúdaa FEDER
FEDER non concederá axudas nos seguintes ámbitos:
- Industria tabaqueira
- Investimentos para lograr a redución de emisións de efecto invernadoiro, excepto naquelas nas que dita redución sexa o seu efecto indirecto
- Proxectos de investigación ou desenvolvemento de tecnoloxía ou equipos de usomilitar
Normativa europea de referencia:
- Regulamento UE 1301/2013
- Resolución do Parlamento Europeo B8-0861/2016
Por tanto, de maneira específica, o CDTI non concederá axudas a través de FEDER* ás seguintes categorías de proxectos:
- Proxectos relacionados coa fabricación de tabaco ou de produtos para a industria tabaqueira (labores do tabaco)
- Proxectos que teñan polo obxecto o desenvolvemento de equipos ou tecnoloxía de carácter militar
- Proxectos nos que se financie investimento e que teñan como obxectivo principal a redución de emisión de gases de efecto invernadoiro numeradas no Anexo I da Directiva 2003/87/CE modificada pola Directiva 2009/29/CE
- Proxectos considerados de I+D relacionados cun proxecto de investimento cuxo obxectivo principal sexa a redución de emisións de gases de efecto invernadoiro procedentes das actividades numeradas no Anexo I da Directiva 2003/87/CE modificada pola Directiva 2009/29/CE
* Esta normativa no impide la concesión de ayudas a este tipo de proyectos a través de fondos propios del CDTI.
Nota sobre a imputación de gastos xerais en proxectos apoiados por FEDER
Para os proxectos aprobados a partir do 25 de outubro de 2012, o importe de gastos xerais que se considerará elegible para efectos de solicitar o cofinanciamento europeo da axuda, será o resultante de aplicar o método proposto polo CDTI á Intervención Xeral da Administración do Estado (IGAE) e comunicado á Autoridade de Xestión, con data 19 de xullo de 2012, e que posteriormente confirma a súa aplicación coa aprobación en 2016 da xestión do CDTI como Organismo Intermedio.
Este método establece un tanto alzado e baséase no cálculo dunha porcentaxe máxima de elixibilidade, para cada operación ou proxecto, dos gastos xerais a certificar. Esta porcentaxe estableceríase no momento da aprobación de cada operación. Os gastos xerais a imputar a cada operación corresponderán ao custo real directo do persoal dese proxecto pola media ponderada de imputación de custos xerais calculados do sector ao que pertence a empresa, media que xorde da prorrata entre os gastos xerais e o custo total real do persoal das empresas do sector que establece o CDTI. O límite dos custos indirectos declarados sobre a base deste tanto alzado non poderá exceder do 20% dos custos directos.
Fraude e irregularidades na xestión de proxectos receptores de fondos europeos
Calquera persoa que teña coñecemento de feitos que puidesen ser constitutivos de fraude ou irregularidade en relación con proxectos ou operacións financiados total ou parcialmente con cargo a fondos procedentes da Unión Europea no marco da presente convocatoria poderá pór este feitos en coñecemento do Servizo Nacional de Coordinación Antifraude da Intervención Xeral da Administración do Estado, por medios electrónicos a través da canle habilitada para o efecto polo este Servizo na dirección web e nos termos establecidos na Comunicación 1/2017, do 3 de abril, do citado Servizo, que se inclúe na apartado "Documentación relacionada" desta páxina web.